søndag 21. november 2010

Flere bruktfunn


Jeg kommer sjelden tomhendt hjem når jeg tar turen til gjenbruksbutikken på søppelplassen, og sist jeg var der ble bilen nesten for liten!

Denne kista var ikke priset engang da jeg forbarmet meg over den. Helt perfekt både i farge og slitasje, og jeg ser for meg at den kan fungere både som bord og som oppbevaringsplass. Inni er den malt i en litt matt rødfarge.

Jeg blir i grunnen mer og mer fornøyd med den, og jeg ble ikke mindre fornøyd da jeg så en nesten helt lik på Finn.no til 10 ganger så høy pris!





Litt småting med tanke på julen; stjernelysestaker og holdere til juletrelys
ble også med hjem.




Saltbøssen kostet hele 10 kr...



Det vinterlige været har nok gjort til at julestemningen kom tidligere enn vanlig her i huset,
derfor litt førjulstemning på kistelokket.


6 kommentarer:

Stines Landstil sa...

Så mye lekkert du har fått tak i :)
Er jo så moro med bruktfunn.
Ha en fortsatt fin kveld :)

Klem Stine

Frøken Jægers Hus sa...

det var en fryd å komme innom deg nå. Kjenner meg slik igjen. hadde helt glemt boken gamle trehus som du skriver om lengre ned. Har brukt og sett i den mase. Genial bok. Den kom ikke opp fra flytte lasset nå sist og har ikke tenkt på den i det siste. Kjenner det er godt å være "ferdig" Så gøy å lese det du skriver om vedkomfyren. !!! Emaljekomfyr, lykke. Huset deres kommer til å bli en drøm!!! Ytterdøren er en utfordring... Fargene du viser er lekre. Gleder meg til fortsettelsen! Og så mye fint du finner på brukthandelen!

Mattisheimen sa...

Så mye flott du finner! Av mangel på plass har jeg sluttet å lete etter "tingjegkanfåbrukfor". Men du har jo et helt hus å fylle. Heldige du :)
Likte den kista kjempegodt!

Renate

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Så flott blogg og gjett om jeg kjenner meg igjen i en del av bildene av opp-pussinga deres! Har lagt meg til som følger så det går nok ikke lang tid før jeg er på besøk her inne igjen!
Lykke til med det videre arbeidet

Klem Tone

Jenta på Laug sa...

Så moro:)
Blir jo skikkleg lykkeleg når ein kjem over slike flotte ting for billige pengar:)
Den kista var kjempefin!!

Bli nok mange turar på søppla for oss framover no,etter me fant den flotte senga der:)
(Den var til og med kasta og låg under masse skrot i ein container...)
Håpar du får ein flott dag:)

Sjova sa...

Moro med slike kupp- kista var heilt herleg! Og skal sei de har litt av eit husprosjekt?! Så spennande. Kjenner meg att i dei mange problemstillingane de står ovanfor:-) Spennande å sjå vegen vidare og korleis huset dykkar tek form- blir så bra!

Legg inn en kommentar