lørdag 16. juni 2012

Nye bruktfunn





En  gammel kjeksboks er både dekorativ og til nytte, altså to gode
grunner til å kjøp den. Denne fant jeg i den lokale antikkbutikken til
en helt grei pris.




Like fin på en knagg...






...som stående på benken.
Veldig fin blåfarge som matcher koppene fra Sophie Conran -
iallefall inntil den flytter til Lunden...




Lokket har også et fint mønster.






Slike gamle treskrin er også både dekorative og nyttige.





Lokket har fint, håndskåret mønster.





Bruksmulighetene er mange. Ser for meg at det kan bli fint på et gammelt
skrivebord og huse gamle kort og brev, eller på et bord i gangen der
en kan legge nøkler og andre småting som ellers blir liggende
og slenge.






Vi har lenge lett etter en gammel globus til å ha i huset, men det er ikke lett
å oppdrive. De eldste og fineste er som regel veldig dyre, så da vi fant denne
på Finn.no til en akseptabel pris, slo vi til.






Globusen er fra 30-tallet, og har et fullt brukbart kompass i sokkelen...





...og  fine messingdetaljer.







Litt slitt, men annet kan en ikke forvente av en 80-åring ;o)






6 kommentarer:

Fine Friminutt sa...

Nydelige bruktfunn. Likte godt fargen på boksen og koppene:-)

Sommerhuset i bakken sa...

Flotte skatter du har fått tak i. Herlig farge på den blå boksen. Sååå fin! Esken var også veldig sjarmerende - og det er alltid fint med globuser ;-)

Ha en super søndag!

EKTE INTERIØR sa...

Kjempefine ting! Jeg synes det er så koselig å ha kopper hengende på knagger, det har jeg lyst på på kjøkkenet hos oss også. :) Flott globus!!

Anonym sa...

Helgen ble ikke helt som planlagt nei - men vi tar det nok igjen senere en gang:)
Såå mye fint du legger ut bilder av her. Kjeksboksen falt jeg helt for. Jeg holder på å planlegge kjøkken og denne hadde passet perfekt hos meg:)

Fin fin søndagkveld til deg:)

Maria - Min oldemors hus sa...

Nok en vellykket skattejakt, ser jeg, Flotte ting. Likte treskrinet veldig godt, har et liknende men i enklere variant sjøl, må kanskje vise det fram en dag. (",)

God helg!

Sjova sa...

Eg let meg stadig imponerer over bruktfunna dine, så stor samklang i fargar og stil- de får ein nydeleg heim! Og som eg ønskjer meg globus! Heldige du:-) Blir kanskje arbeidssommar på dykk au? Spennande å sjå neste prosjekt iallefall. Her er det både gang og stove, pluss ute, plus...Blir ikkje arbeidsledige!

Goood veke!

Legg inn en kommentar