mandag 1. august 2016

Soverommet




 

Lenge mellom blogginnleggene for tiden, men hvis du har lyst til å se hvordan soverommet ser ut i dag, nesten 6 år etter at vi begynte 
restaureringen av huset, er du velkommen innom :-) 




Alle møblene er kjøpt brukt, unntatt rammemadrassen som er ny.
Speilkommoden hørte til soveromssettet som også består av seng og to nattbord. 


 

 









 









 

 Vinduene har originale hasper og er restaurerte
 som de andre vinduene i huset.


 


 

Sengen var for kort derfor bruker vi bare gavlene som sengegavl for rammemadrassen. De to andre gavlene er i bruk på jenterommet. 


 

Krakkene foran sengen har lokk og oppbevaringsplass. Disse fant jeg på en bruktbutikk og planen var å trekke de om, men stoffet var så fint at jeg bare malte krakkene et strøk før de fikk flytte inn.





Kommoden er jeg ekstra glad i; den var det eneste møbelet som stod igjen i huset da vi kjøpte det. Da var den "gresshoppgrønn" - nå har den fått en dus mintgrønn farge og nye beslag og knotter.





Det har ikke akkurat vært så mange dager med temperaturer til å valse rundt i sommerkjole i sommer,
 så den gjør nytte som pynt på veggen ;-)




 

Knaggrekken hang her og er nok spesiallaget 
til akkurat dette rommet.


 





 Håper du likte rundturen :-)

Ha en strålende august-uke! 




4 kommentarer:

Christina Mari sa...

Vakkert! Følger både her og på instagram jeg. Men må ærlig innrømme at jeg liker blogg best jeg.
Ha en fin dag.
Klem Christina

Sommerhuset i bakken sa...

Det er så utrolig koselig og fint hos deg ;-) Veldig hyggelig å få titte inn i det sjarmerende og flotte huset ditt ;-)

Ønsker deg en riktig god helg!

Caroline sa...

Du kan virkelig det med å sette prikken over i`en,helt fantastisk soverom,med mange flotte detaljer!

Håpet er der enda til å brukt sommerkjolene;)

Klem Caroline

Maria - Min oldemors hus sa...

Det må være utrolig deilig å komme til Lunden nå, og kunne nyte resultatet av alt arbeidet som er lagt ned! Masse nydelige detaljer her, så mye fint å kvile øyet på.

Legg inn en kommentar