mandag 25. august 2014



 

Nå er det tid for å finne fram alle bruktfunnene vi har samlet mens vi har holdt på med huset; noen funn er nye, mens andre pakker vi opp fra esker og har nesten glemt at vi hadde kjøpt dem ~ rene juleaften ;-)
Blått og hvitt går igjen i mye av det vi har liggende, og Allehaande-krukken jeg kjøpte i helgen gled rett inn på kjøkkenet. Den franske skålen fant jeg for et par år siden og
har allerede blitt omtalt på bloggen :-)





Egersund-terrinen med blåveis synes jeg passer så godt i Lunden
siden det vokser blåveis i den gamle trappen utenfor huset.




Flere Egersund-godbiter;
et lokk og en fiskerist i stråmønster har kommet
 opp på veggen til pynt.
 Skulle skålen som hører til lokket dukke opp,
 får jeg heller vurdere å ta de ned fra veggen igjen ;-)



 

(Døren til spiskammeret er fortsatt veldig eggehvit, og skal
få et strøk med hvitt ganske snart...)




Håndkleholderen i tre som jeg skrev om her
har kommet opp på kjøkkenet over utslagsvasken.









Overskap er også kommet opp på kjøkkenet.
Egentlig skulle vi bare ha åpne hyller her, men vi fant ut at siden vi skulle ha ventilator var det greit å skjule
 denne i et skap.
 Bonus var jo hyllen ved siden av som gir plass til muggesamlingen ;-)



 

Den lille flasken til venstre hadde akkurat den riktige
fargen til at den ble innlemmet i samlingen
og får pynte opp på badet.





 


 Litt gammelt verktøy og gamle gardinstang-kroker fant vi også på siste bruktbutikk-runde. Skrujern til flatskruer er faktisk ikke så lett å finne lenger, og vi bruker for det meste sånne skruer i huset. I tillegg er de gamle trehåndtakene så flotte at verktøyet godt kan ligge fremme til pynt. Krokene er dyre å kjøpe nye, så det var supert å finne disse til en billig penge.





Dermed fikk vi hengt opp gardiner på det grønne soverommet også. Gardinene fant jeg på restesalg hos Kid og sydde de om sånn at de passet vinduet her.




 I Lunden har det nok blitt bedrevet mye håndarbeid, så en gammel heklenål med trehåndtak er jo et must å ha her :-)
  




 Lykta er faktisk ikke brukt, men kjøpt ny til å ha på trappa da vi enda ikke hadde fått utelys. 



 

Denne gamle skoletavlen fant jeg til bare 20 kr siden den var sprekk i. Nå får den henge i gangen til å skrive beskjeder på.




Et av de første prosjektene jeg tok fatt på etter at vi hadde
kjøpt huset var å restaurere utelampen. Det tok riktignok en stund før den kom i bruk, men nå har vi fått strøm til utelys og
igjen er det lys i den gamle, flotte utelampen i Lunden!





Den brune bakebollen er et annet bruktfunn som har
blitt flittig brukt siden jeg kjøpte den. I helgen fikk
den fungere som vaffelrøre-bolle da vi stekte vafler ute i hagen.

I tillegg til at elektrikeren har vært på plass og
gjort livet enda litt lysere i Lunden, har de siste
jobbeøktene stort sett bestått i listing, litt maling
og snekring av senger på det grønne soverommet +
litt redningsarbeid på taket. Bilder kommer etterhvert når alt småpusselet er gjort :-)




Ønsker dere alle en flott uke!








3 kommentarer:

angie sa...

sie haben ein wunderschönes zuhause, ich mag die farben und ihre dekoration, wow!!! alles liebe von angie

Unknown sa...

Herlige, herlige bruktfunn. Synes nesten det er like gøy å se hva andre har fått tak i, som det er å handle sjøl jeg. Masse nydelige ting å fylle opp kjøkkenet med her. Ser så flott ut der nå. Gleder meg til å se mer.
Klem fra Marit

Unknown sa...

Så delikate og fine farger. Og nydelige bruktfunn, som er satt i rett element. Veldig gøy å se bildene. Klem

Legg inn en kommentar