onsdag 3. februar 2016

Bruktsalg



Når favorittbruktbutikken har salg må en jo stikke innom en tur,
og jammen fant jeg ikke litt denne gangen også... 




Ostekassen ble selvsagt inspisert da den kom i hus; inspektør Cleo gikk som vanlig grundig til verks :-)







Slike gamle kasser er veldig anvendelige og dekorative; 
og ikke minst praktiske til å bære med seg alle bruktfunnene 
hjem i ;-)





Boksen til høyre er en gamle Lebkuchen-boks fra Heinrich Haeberlein's fabrikk i Nürnberg
 Lebkuchen er en slags pepperkaker som lages i dette området, og selv har jeg nok et spesielt forhold til disse kakene. I min ungdom bodde jeg en periode i Nürnberg, og om kveldene da vi syklet til tyskundervisning passerte vi en Lebkuchen-fabrikk hvor det luktet skikkelig julebakst :-) Så boksen ble med hjem mest av nostalgiske grunner.










Den store tekoppen fra Bruka er jo ikke akkurat noe antikvitet,
 men like fullt veldig fin, synes jeg. Perfekt som krokus-potteskjuler er den også i tillegg til å romme store mengder te.
 Det store Stråmønster-fatet i kassen hadde en liten skade,
 men gikk likevel gjennom sensuren.




 









De som har fulgt bloggen her har nok fått med seg at jeg er spesielt glad i fajansen til Egersund. Denne lille skålen har blomstermønster inni bunnen, så jeg regner med at det er en liten puddingform. 
Er det noen som har andre gode forslag mottas de med takk :-)

Ha en fortsatt fin uke!






1 kommentar:

Christina Mari sa...

så masse fint! Ingenting er som å finne skatter.
Ha en fin kveld.
Klem Christina

Legg inn en kommentar