mandag 31. august 2015

Jenterommet





Jenterommet i Lunden har vært litt halvferdig i lang tid,
men i forbindelse med tidligere nevnte reportasjebesøk ble motivasjonen til å ferdigstille rommet plutselig større...





To plassbygde senger er kommet på plass. 
Rommet er malt med linoljemaling i fargen "Skog",
mens gulvet er malt i fargen "Morgendis" (Trestjerners gulvmaling).



Dette rommet er veldig lyst og fint pga det store
 trefagsvinduet som vender opp mot jordet.




Rommet er møblert med brukt-og auksjonsfunn vi har samlet gjennom de fem årene restaureringen av huset har pågått.




 


 

Nattbordet fant jeg på bruktbutikken for flere år siden. 
Her kan du lese om hva jeg gjorde med topp-platen siden den var litt vannskadet.




 

Lysbryteren er original, mens stikkontakten er kjøpt ny.
Døren her er lik ytterdøren som stod i huset, 
og håndtaket/nøkkelspeilet var heldigvis beholdt.




To innebygde skap sørger for god oppbevaringsplass.





 



 





 




Rommets andre seng med en gammel stol som nattbord. Gjennom døren skimter en loftstua og pipen som skal få en oppussing snart...




 Filleryen i lyse farger er både dekorativ og luner godt når en setter beina på gulvet om morgenen.
Nå er to av tre soverom ferdige i Lunden. Det tredje og siste står for tur; et bittelite rom innenfor jenterommet der det knapt er plass til en seng og et nattbord. Tror det blir veldig koselig, så det gleder jeg meg til å ta fatt på.

Ha en riktig fin uke!






7 kommentarer:

Brunt sukker sa...

hei på deg:)
alltid greit med en puff bak
for å få fart på ting;)
veldig koselig og masse fine møbler
kos deg
klem Eli:)

tronderlivetmitt sa...

Bedårende .. Jeg kjenner den deilige, friske sommerluften gjennom vinduet helt opp til Trøndelag.. Du har fått det så fint.

Mira sa...

Lyst og luftig, og vakkert.
Og like sko som eg har, til og med samme størrelse smiler.

I dag blir det bakedag, var tomt for brød, og innevær.
Pus ligger midt i den største sofaen med magen opp og så godt utstrekt som mulig.Konge på hauen.
Eg sitter i ein liten stol, ved vinduet. det er ein ledig sofa til meg også, men eg har rigga meg til med pc, håndarbeid og diverse på ei kiste med flatt lokk her.
Ha det godt.

Klem,

KKvinneblogger sa...

Så nydelig rom! Vakre møbler og spesielt nydelig nattbord! Jeg elsker sånne gamle nattbord! :)

Anonym sa...

This post is like a beautiful gift... I love the White bedrooms and how you brought color in so carefully. The rooms seem to satisfy something in my soul, for the simple, calm, and pure things in life. I find it very enjoyable to read your blog. I appreciate your creativity!

Maria - Min oldemors hus sa...

Veldig sommerlett og fint, her må det være godt å legge seg. (",) Du har vært veldig tro mot inspirasjonsbildene dine, synes det blei kjempeflott. Det er av og til godt å ha noen ytre motivasjonskilder - eller litt ytre press - for å få ting gjort ferdig. (",)

Unknown sa...

Helt nydelig! Jeg koser meg, og drømmer meg bort i bloggen din<3

Legg inn en kommentar