mandag 8. desember 2014

Juleforberedelser i Lunden



 

Denne helgen fikk vi endelig tatt turen til Lunden og gjort noen juleforberedelser der også. Ekstra koselig er det at vi kunne bake pepperkaker for første gang i det "nye" kjøkkenet :-)




  

Jeg hadde heldigvis to gode hjelpere
 (og en som gjerne ville hjelpe...)
til å bistå med bakingen.



 

Godt med en kopp kaffe etter bakeøkten; 
julekoppen fra Figgjo ble enda mer bruksvennlig
da jeg var så heldig å finne skålen som passet til også.





  Det ferdige resultatet måtte stille opp til fotografering 
før det havnet i kakeboksen ;-)









 





Litt jul begynner å snike seg inn i stua også.
De gamle brune krukkene og skålene bruker jeg hele året, 
men sammen med litt mose 
og noen clementiner gir de den rette julefølelsen.



 

Adventstjernen kom iallefall på plass til 2.søndag i advent...



...da er det verre med adventstaken vår som er sporløst forsvunnet.
En enkel variant med kubbelys på et engelsk brødfat får gjøre nytten til den kommer til rette igjen ;-)





Ønsker deg en koselig førjulsuke!





4 kommentarer:

angie sa...

danke für die tollen bilder!!! eine schöne woche wünscht angie

angie sa...

danke für die tollen inspirationen, eine schöne woche wünscht angie

Maria - Min oldemors hus sa...

Så fint å endelig kunne bruke kjøkkenet, og riktig kose seg med baking og god ovnsvarme før jul. (",)

Unknown sa...

Så koselig førjulsbilder! Kjempefin stemning i bildene! Jeg synes brødfjølen klarte seg finfint som adventsstake! :) Det inspirerte til å finne en fin trefjøl til stilleben.

Legg inn en kommentar