fredag 29. oktober 2010

Lesestoff og gamle bokser

Jeg hadde ikke lest lenge om restaurering av gamle hus på nettet før jeg oppdaget at det var en
bok vi bare måtte anskaffe oss; "Gamle trehus" av Drange, Aanensen og Brænne.
Det skulle imidlertid vise seg ikke å være så lett siden den var utsolgt over alt.
En ny utgave skulle være på trappene i år, men den er enda ikke kommet i salg.
Tilfeldigvis kom jeg over en brukt utgave som var til salgs i Danmark, og i dag fikk jeg den i posten.

Her er det mye godt lesestoff og masse fine bilder for den som er litt over gjennomsnittet interessert i gamle hus...

Boken tar for seg både historikk, reparasjon og vedlikehold på en veldig detaljert og rikt illustrert måte. Denne blir nok et viktig hjelpemiddel i tiden fremover, tror jeg.



Disse kakeboksene har jeg kikket etter lenge, men de er tydeligvis populære og vanskelig å få fatt i. Da jeg fant denne på Finn.no...


...sammen med disse to, var det bare å slå til.




De var akkurat passe slitte, og kommer til å passe perfekt på kjøkkenet i Lunden...

Ønsker dere en riktig god helg!




3 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Kjekk bok det! Veldig koselige bokser med fin farge.Jeg har en tilsvarende kakeboks i oker, og kaffeboks i rødt. Måtte vært kjekt å hatt i samme farge. Ha en god fredagskveld! Mvh Hjørdis

LIVS LYST sa...

Den boken der er et MUST her i huset. Den har vi brukt mye. Tipper dere også får god bruk for den. Den og den om gamle trehus-stiler av Sprossa- Else Rønnevig. Anbefales også! ;O)

Hilsen Liv

Skogland sa...

Ja, den boka er et must for oss med gamle hus! ;)
Huset deres ser så vakkert ut! Gleder meg til å følge dere i restaurerings-prosessen :)

Klem fra Fru k

Legg inn en kommentar